Въпреки срива в много сфери на икономиката, причинен от действията на политиците, оставането на много хора у дома се превърна в причина за запазване на стабилното търсене на други. Именно такъв е отрасълът за производство на мебели в Турция.

Последните данни на съсловната Бизнес асоциация на мебелната индустрия показват, че износът на страната е възлизал на 3,5 млрд. долара, колкото беше и през 2019 г. Разликата е, че 2019 г. като цяло беше успешна за стопанството на страната и останалите в региона, докато миналата - не, т.е. секторът се справя успешно въпреки (или, по-скоро, благодарение на) пандемията.

Така южната ни съседка остава на осмо място като износител на мебели глобално, изоставайки непосредствено след Канада (3,7 млрд. долара) и САЩ (4,7 млрд. долара), посочва Hurriyet. "Ако постигнем целта си за 2021 г., която е износ между 4 и 4,5 млрд. долара, ще заемем седма позиция", каза президентът на асоциацията Нури Гюрчан.

Основните дестинации за износа са Ирак, Германия, Саудитска Арабия, САЩ, Израел, Франция, Либия, Великобритания, Румъния и Нидерландия, става ясно от данните. Най-голям е бил растежът именно към САЩ в условията на кризата, докато продажбите в Китай са се понижили заради затварянето на икономиката. Подобрява се обаче представянето при европейските ѝ партньори, тъй като нарушаването на веригата на доставките ги подтикна да търсят алтернативи, намиращи се географски по-близо.

Освен сред водещите страни по износ, южната ни съседка е и сред най-големите производители глобално, като заема 13-о място, а според Гюрчан причината за това е, че каналите на продажбите ѝ не са пострадали в кризата.

Сред причините за това е фактът, че търговците в страната бързо са се преориентирали към дигитални шоуруми, след като физическите така или иначе не можеха да работят. "Ние подготвихме инфраструктурата за дигитално изложение, което ще продължи 365 дни и сме първата индустрия, която го постигна", каза пред Hurriyet Корай Чалишкан, председател на Modoko - най-старият мебелен шоурум в Турция.

Плановете му обаче не изключват напълно физическите пространства, като през тази година целта е да се отвори шоурум в САЩ, където за последните две десетилетия продажбите се изстрелват почти 20 пъти. "Чрез този център, ние ще можем да изнасяме по-лесно и за страните от Латинска Америка."