Германската компания BMW оглави продажбите в луксозния сегмент на автомобилния пазар в САЩ за 2011 година, изпреварвайки друга известна германска марка - Mercedes-Benz.

Третото място зае японският Lexus, който бе лидер от 11 години, но през изминалата година имаше големи проблеми със снабдяването, предаде AFP, цитирана от БТА.

Според окончателните данни на автомобилостроителите, продажбите на BMW са нараснали с 12,6 процента през 2011 година в САЩ до 247 907 автомобила, изпреварвайки "на косъм" Мерцедес, чиито продажби са нараснали с 13,3 процента до 245 231 автомобила.

Лексус, който е подразделение на Toyota, приключи годината със спад на продажбите от 13 процента, като е успял да продаде миналата година 198 552 автомобила. Японската марка бе засегната от прекъсване на производството, както и от проблеми с доставките на части заради опустошителното земетресение и вълна цунами през март миналата година и наводненията в Тайланд.

Тези окончателни данни, обаче, противоречат на оценките на специализираната компания Аутодейта (Autodata), оповестени в сряда, според които Мерцедес изпреварва БМВ.