Проблемите на Boeing продължават. Европейските регулатори не са доволни от част от предложените поправки на модела 737 Max, който претърпя две тежки катастрофи и бе временно спрян, пише The Wall Street Journal, цитирайки свои източници.

Несъгласието относно някои програмни детайли, свързани с това как компютрите, които контролират полета, ще работят заедно, не бе ясно досега. Проблемът може да забави още повече последния преглед на очакваните промени и да накара европейските регулатори да се въздържат от пълна подкрепа, когато американските им колеги най-сетне разрешат на самолета да се завърне в небесата.

Наскоро представители на Агенцията за авиационна безопаност на Европейския съюз са съобщили пред американските си колеги за недоволството си относно настройката на компютрите. Целта на промените е двата компютъра да работят заедно и системите да останат в изправност, ако единият от тях се повреди.

Boeing и американските регулатори са приключили тестовете, но все още не са представили резулатите. Европейските регулатори искат изпробването и на други рискови сценарии и поведението на самолета при тях, за да бъдат избегнат бъдещи катастрофи.

737 Max е на земята от март насам, след като два отделни инцидента струваха живота на 346 души.

В същото време Boeing обмисля дали да намали отново производството или дори временно да затвори завода си в щата Вашингтон. Доскоро се смяташе, че разрешение на проблема може да има още през ноември, но спорът с европейските регулатори ще го забави.

Boeing ще изплати по $144 500 на семействата на загиналите

Boeing ще изплати по $144 500 на семействата на загиналите

Адвокати обаче настояват, че сумата е твърде малка