Проблемите нa Boeing, свързани със 737 MAX и приземяването на модела доведоха до спад на продажбите на различните варианти на 737 през втората половина на годината, в резултат на което те изгубиха статуса си на най-разпространените летателни апарати с тесен фюзелаж в света, предаде Zero Hedge. В миналото всъщност 737 беше най-продаваният модел изобщо.

Данните показват, че общият брой на поръчките на 737 през първите десет месеца на годината за различните конфигурации на 737 са направени общо 15 136 поръчки, докато за Airbus A320 техният брой е 15 193, с което произвежданият във Франция самолет се изкачва до първата позиция като най-популярен летателен апарат.

Airbus чака сделка за $12 милиарда в САЩ въпреки готвените за мита

Airbus чака сделка за $12 милиарда в САЩ въпреки готвените за мита

Европейската компания може да достави 100 машини на Spirit Airlines

Boeing започва да изостава и като брой доставени самолети. Докато Airbus е извършил 77 доставки през октомври, повечето от които на A320, американският им конкурент е доставил на клиентите си само 20 самолета. Така европейската компания изпълнява мисията, която си постави с пускането на A320 преди почти 30 години - да се превърне в най-предпочитаният самолет с тесен фюзелаж.

Двата самолета са много подобни по своята природа, макар че Boeing е малко по-просторен. По думите на Airbus в момента A320 излита на всеки 1,6 секунди от някоя точка на Земята. Освен това европейският самолет има малко по-добър разход на гориво и по-ниски разходи за поддръжка.

737 MAX беше приземен по-рано тази година заради два инцидента, довели до смъртта на почти 400 души. При тях се оказа, че той има проблеми със софтуера, които по думите на производителя се очаква да са отстранени до края на годината. Въпреки това повечето от големите авиокомпании отложиха полетите с него до февруари догодина.

Тази компания поръчва 737 MAX въпреки проблемите на модела

Тази компания поръчва 737 MAX въпреки проблемите на модела

С новите десет самолета турската SunExpress вече ще притежава 42 броя

През последната седмица стана ясно, че някои авиопревозвачи все пак правят поръчки за 737 MAX. Това са турската SunExpress, която изпълни опции за 1,2 млрд. долара, и казахстанската нискотарифна авиокомпания FlyArystan, която направи поръчка за 3,6 млрд. долара.