Bosch Group стартира успешно 2015 г. През първото тримесечие оборотът нарасна с около 13% , съобщават от германската компания.

През 2014 г. иновативните продукти помогнаха на Bosch да подобри пазарните си позиции в редица области. През изминалата финансова година компанията увеличи продажбите си с 6,3% до 49 млрд. евро. След коригиране на ефекта от курсовите разлики ръстът е 7,4%. Ръстът в продажбите доведе и до подобрен финансов резултат. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за миналата година нарасна до 3 млрд. евро, което е увеличение с около 10% в сравнение с предходната година.

По време на представянето на годишния финансов отчет д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет заяви: "Утвърдената ни икономическа и технологична сила в редица бизнес сектори ни позволява да се насочим към нови пазарни сегменти. Продукти и услуги, които се свързват с интернет, са в центъра на планирания ръст. Ние стимулираме свързаността във всички бизнес сектори и играем активна роля в нейното развитие."

Транспортни решения за трафика на бъдещето - за Bosch автоматизираното шофиране е област с огромен потенциал за растеж. Компанията постоянно пуска на пазара нови системи за асистиране на водача. През 2015 г. ще стартира серийното производство на системи за дистанционно управление при паркиране, както и на такива за асистенция в задръствания, при избягващи маневри и при ляв завой. В бизнес сектор „Автомобилни технологии" над 2000 инженери работят върху превръщането на автопилота в реалност.

По отношение на мобилността на бъдещето, Bosch залага не само на автоматизацията, но и на свързаността и електрифицирането. В момента Групата работи върху 30 проекта в областта на електрозадвижването. Всяка година Бош инвестира почти 400 млн. евро в електромобилността, напр. в научноизследователската дейност при акумулаторните технологии.

По отношение на свързаността с интернет Bosch залага на трите "С" - сензори, софтуер и сервиз. Концернът е водещият световен производител на микромеханични сензори, т.нар. MEMS сензори. Тази година ще бъдат произведени 1,6 млрд. от тези „сетивни органи", което е ръст от близо 25%.

Освен това, през последните няколко години Бош разширява компетентността си в областта на софтуера. Днес всеки трети от 45 700 служители в научноизследователската дейност е софтуерен инженер. 3 000 инженери работят само върху решения, свързани с „Интернет на нещата" (Internet of Things, IoT). дом софтуерът на ProSyst играе ролята на „преводач" за уредите на различните производители.

Bosch Iot Suite е централна софтуерна платформа за „Интернет на нещата". Тя управлява комуникацията и обмена на данни между продукти с интернет връзка като производствени машини, отоплителни системи или системи за видеонаблюдение. Bosch IoT Suite може да анализира и обработва големите количества данни, генерирани в свързаното производство (Big Data Management).