Бизмесменът Джанлуиджи Апонте напусна работа в областта на финансите, за да се съсредоточи върху корабоплаването. Десетилетия по-късно, той е собственик на едно от най-големите морски "богатства" в света - компания Mediterranean Shipping Company (MSC).

Ясно е, че пандемията от Ковид-19 повлия негативно на продажбите и временно спря операциите за бизнеса по отношение на корабните доставки на фона на покачващите се цени. Компанията на Апонте MSC Group "изгради" най-големите корабни линии в света, именно заради високите ставки за превозване на товари, които скочиха до рекордни стойности. Така бизнесменът удвои богатството си до 19 милиарда долара, според Индекса на милиардите на Bloomberg.

"Бяха невероятно бързи в увеличаването на мащаба, казва Феликс Матес, карго анализатор в изследователската фирма VesselsValue. MSC беше много уверен в това, което прави."

MSC е придобиланад 150 кораба от началото на 2021 г., според VesselsValue, като размерът на общия си флот е около 700 броя. Междувременно стойността на някои от най-старите му кораби Panamax, които са сред най-големите товарни кораби, нарасна с близо 400%.

MSC ще купи африканския транспортен и логистичен бизнес на Bollore SA за 5,7 милиарда евро, включително с дълга, след като през март придоби дял в италианския фериботен оператор Moby SpA.

Фамилията Апонте е в бизнеса на корабоплаването над три века, но 81-годишният Джанлуиджи Апонте придоби първия си кораб през 1970 г., след като напусна работа в банковото дело.

От октомври 2014 г. сънут му Диего е назначен за президент и главен изпълнителен директор на MSC, като поема поста от баща си. Дъщерята на Апонте пък е финансов директор на фирмата.

Подобно на Апонте и други милиардери в областта на логистиката искат да възползват от нарастващите тарифи на товарите, заради пандемията.

Клаус-Майкъл Кюне, немският индустриалец зад Kuehne + Nagel International и един от най-големите спедитори в Европа, удвои дела си в Deutsche Lufthansa миналия месец.