През изминалата календарна година, Dacia отчита ръст в глобалните си продажби от 19.1% до рекордно за историята на марката ниво от 511 465 автомобила, пише auto-press.net.

През 2014-та, Dacia може да се похвали с ръст от 22.8% до 36 841 единици при лекотоварните си автомобили и с 18.8% до 474 624 единици при пътническите.

Марката отчита стабилно представяне на родния си пазар, като през годината регистрира ръст от 19% до почти 30 000 автомобила. По този начин марката засилва лидерската си позиция на местния пазар, като е собственик на над 31% от бизнеса.

Първият по значимост пазар за Dacia е този на Франция, където през 2014-та са били внесени почти 106 000 представителя на марката. Пазарният й дял е на ниво от 4.88%, отреждащ й място в Топ 5 на най-популярните марки, веднага след Volkswagen.

Dacia се радва на отличен пазарен успех и в Германия, където през миналата година са били закупени почти 50 000 коли (1.55% пазарен дял), както и в Испания с 46 000 продажби и пазарно участие от 4.7%. След това се подреждат Италия с почти 40 000 единици (2.7% пазарен дял), Алжир, Турция и Мароко с по над 30 000 реализирани коли, и Великобритания с почти 24 000.