През 2019 година парите, похарчени за дигитална реклама в Съединените американски щати, ще надминат похарчените за традиционни реклами за първи път в историята, според прогнозата на eMarketer, цитирана от The Washington Post.

До края на годината компанията прогнозира, че разходите за дигитални реклами ще достигнат почти $130 милиарда, спрямо $110 милиарда за традиционни реклами. До 2023 г. дигиталните реклами ще привличат общо две трети от разходите на компаниите.

Ръстът ще дойде, отчасти, от остър спад в ключови принт формати като "Жълтите страници", където разходите ще намалеят с 19 процента. Във вестници и списания ще бъдат вложени с 18 процента по-малко.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Общият пазар расте с 3.8% през тази година

Разходите за телевизионни реклами също ще намалеят, но с далеч по-малко - с 2,2 процента през годината до общо $71 милиарда. През тази година няма избори в САЩ, нито големи спортни събития, като Олимпийските игри.

Най-големите дигитални рекламодатели в САЩ - Google и Facebook - ще запазят доминантната си позиция, като общите им приходи ще управляват 59 процента от пазара.

Над две трети от разходите за дигитални реклами ще бъдат насочени към мобилни устройства, казват още от eMarketer.

Разходите за реклама в интернет надхвърли бюджетите за телевизионна

Разходите за реклама в интернет надхвърли бюджетите за телевизионна

За първи път