Скандалът около дизелови двигатели на Volkswagen накара германските власти  да стимулират търсенето на електрически автомобили. Министерството на транспорта проучва възможностите за построяване веднага на 10 000 станции за зареждане, така че до 2020 година по пътищата на Германия да се движат един милион електрически автомобила, пише Auto Motor Und Sport.

Целта е много амбициозна, предвид факта, че дори Норвегия е по-електрифицира страна (като се има предвид делът на моделите с батерии спрямо общия брой автомобили е много по-висок). През миналата година там са били продадени около 20 000 електрически автомобила, което е почти два пъти повече, отколкото на германския пазар.

Градският автомобил BMW i3 е най-продаваният електрически модел в Германия: 2233 коли са продадени през 2014.

Така нареченото споделяне, а при BMW известно като DriveNow, е един от основните локомотиви на разпространението на електрически автомобили.

В Германия в края на миналата година има изградени само 2400 станции за зареждане.

Ясно е, че лошата инфраструктура, както и ограничената моделна гама от електрически автомобили, възпира купувачите. За да се справят с тези фобии правителството предвижда съвместно с частния сектор да споделят в електрозареждащата система около 100 милиона евро.

Интересното е, че през 2013 г. шефът на Съюза на германските автомобилни производители Матиас Висман прогнозира, че до 2015 г. продажбите на електрически автомобили в Германия ще възлизат на не по-малко от 100 000 електромобила годишно. Да, ама не.