Веригата за търговия с козметични стоки Douglas, която в България има 18 магазина, както и онлайн платформа за търговия, планира да затвори 500 от общо 2400 магазина в Европа. Това съобщава специализираният сайт RetailDetail, позовавайки се на немското издание Manager Magazin.
Според информацията в Германия врати ще затворят 50 от общо 430 обекта на компанията, като те са позиционирани основно в малки градове. По-значителен брой на затворените магазини ще има в Испания и Италия, където Douglas управлява голям брой по-малки обекти.
Пред RTL от веригата коментират, че тези планове са част от корпоративната им стратегия, целяща да отговори на променените навици на потребителите в резултат на пандемията. Окончателното решение все още не е взето, като се очаква преди това да бъдат разгледани и резултатите от коледния сезон.
През последните години Douglas активно разработва онлайн магазините си, като през миналата една трета от продажбите ѝ или грубо около 1 милиард евро са били генерирани от този канал.
Първите коментари за готвеното затваряне на обекти дойдоха още през лятото на 2019 година. Тогава в немските медии се появи информация, че главният изпълнителен директор Тина Мюлер разглежда различни възможности за намаляване на разходите и оптимизиране на магазинната мрежа.
Към този период очакванията бяха, че веригата ще затвори около 70 обекта в Западна Европа. Значително по-големият брой на магазините, които могат да спрат работа сега, вероятно се дължи на негативния ефект на пандемията върху бизнеса на компанията.
Германската Douglas е основана през 1821 година в Хамбург като производител на сапун и парфюми. Между 80-те и 90-те години компанията навлиза на редица нови пазари в Западна Европа, а след 2000 година, стъпва още в Централна и Източна Европа.
В България веригата навлиза през 2008 година с придобиването на beautylzone, отворила първите си обекти у нас 2 години по-рано. Към днешна дата тя е представена с магазини под двете марки - Douglas и beautylzone в София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора и Русе. Общо обектите ѝ са 18, като по-голямата част се намират в търговски центрове в тези градове.