В неделя обществените телевизии в Германия нямат право да излъчват реклами. Но компанията Adidas получи безплатна презентация в най-гледаното време по време на финала на Световното първенство по футбол. В студиото на телевизия ARD бившият футболист и коментатор на мача Мехмет Шол демонстрира новото трико на германския национален отбор, на което звездите на емблемата са вече четири - колкото са и световните титли на отбора.

Този финал се оказа за Adidas изключително успешен. Не само Германия, но и противниците от Аржентина носят трика на германския производител. Победата на родния отбор обаче засили бизнеса на компанията значително. Още в понеделник акциите й на борсата се покачиха с два процента, а търговците очакват бум на търсенето на новото облекло на футболистите.

Старото обаче също отбеляза високи продажби. По данни на компания само преди последния мач на Германия са били продадени повече от 2 милиона трика. Самият шеф на концерна Херберт Хайнер споделя през местни медии, че трудно дори е намерил за себе си и свой приятел, защото всички облекла са били изкупени.

Компанията споделя, че бизнес целта по време на първенството е да бъде достигнат оборот от 2 млрд. евро. По собствени данни очакваните общи продажби възлизат на 8 милиона трика - с близо милион и половина повече, отколкото по време на финалите в през 2010 година в ЮАР.

Производителят обаче е готов да се възползва максимално от четвъртата световна титла на Германия. Компанията започна още преди финала да подготвя производството на трика с четири звезди, за да може бързо да ги разпространи сред търговците. И за щастие отборът не разочарова. „Вярвахме, че ще достигне до четвърта звезда и подготвяхме различни сценарии за развитието на първенството", коментира пред бизнес изданието Handelsblatt говорител на компанията.

Очевидно се реализира най-добрият сценарий. Този финал донесе титла и на Adidas, която е особено важна в конкурентната борба с останалите спортни марки.