Любопитен факт от автомобилната индустрия е това, че не винаги производството на по-голяма бройка от даден автомобил води до по-големи печалби от продукта. Живо доказателство за това е Ferrari.

Според ново проучване за печалбите, които регистрират отделните компании в бранша, проведено от професор по икономика от университета в Дуисбург, Ferrari може да се похвали с печалба от цели 69 000 евро средно на всяка продадена нова кола.

Това е най-високата стойност от всички производители, като на второ място остават колегите им от Porsche с около 17 000 евро печалба на кола.

Германските преимум марки Mercedes-Benz, BMW и Audi, могат да се похвалят с печалби от под 10 000 евро на кола. При Maserati този показател е около 5000 евро.

От другата страна на подреждането, в дъното се нареждат Land Rover и Jaguar с по 800-900 евро печалба от всеки продаден автомобил, пише специализираното издание АutoСlub.

Ето колко точно печелят автомобилните производители от всяка продадена кола (ГРАФИКА)

Ето колко точно печелят автомобилните производители от всяка продадена кола (ГРАФИКА)

Печалбите варират двойно

Според изследването има и няколко автомобилни производители, които продават своята продукция на загуба.

Луксозната британска марка - Bentley, губи по 15 000 евро на продадена кола, но причината за това са огромните инвестиции на фирмата в технологии за електрически автомобили. Подобно е положението и при Tesla, където всяка реализирана на пазара генерира по 11 000 евро загуби за компанията.