Ford разкри интересна информация около актуалното поколение на Mondeo/Fusion.
Според ръководител в екипа за развойна дейност на Синия овал, платформата на модела е създадена така, че да може да се използва и от луксозния бранд Lincoln, пише autoclub.bg.

Информацията сочи, че базата на Mondeo е платформата CD4, която ще стои и в основата на следващото поколение ванове Galaxy и S-Max. Показаният съвсем на скоро Edge също се базира на CD4. Първият модел на Lincoln, който ще използва тази архитектура, ще бъде луксозният SUV MKX.

Ford планира да пусне в продажба новото Mondeo до края на годината. В Европа моделът ще се конкурира с напълно новия Volkswagen Passat, както и с обновената Opel Insignia.

Рекордни продажби за Ford и GM в Китай

Американските гиганти Ford и General Motors отчетоха рекордни продажби в Китай за първата половина на годината.

Продажбите на Ford са надхвърлили 549 000 автомобили, което е увеличение с 35% спрямо същия период на миналата година, като от компанията посочват, че най-успешните модели на марката са Focus, Kuga, Mondeo и EcoSport.

„Силните продажби на Ford в първата половина на годината демонстрират успеха на нашия план за засилване присъствието ни на китайския пазар", обясни изпълнителният директор на Ford Китай Джоун Лоулър.

В същото време GM отчете ръст на продажбите с 10,5% до 1,73 милиона продадени коли. GM се опитва да се пребори с Volkswagen и да си върне първото място на китайския пазар, което загуби в битка с германците през 2013 година.

„Очакваме, че нашите продажби ще се запазят силни поне до края на тази година, тъй като все повече хора - особено извън големите градове, си купуват за първи път автомобил", обясни президентът на GM Китай Мат Циен.

Buick остава най-продаваната марка на GM в Китай - продажбите й са нараснали с 12,2% до 450 000 бройки за първите шест месеца на тази година. Растат и продажбите на Chevrolet - с 4,2% до 335 000 продадени автомобили. Почти половината от продадените в Китай автомобили под марките на GM са произведени от съвместното предприятие, в което американците работят с местни партньори - Wuling.

Отговорът на Volkswagen? Инвестиция в размер на 2,7 милиарда долара за увеличаване на местното производство. Германският концерн строи два нови завода близо до крайбрежието, а все още не е съобщил продажбите си в Китай за първите шест месеца на годината.