Френската агенция за контрол на конкуренцията наложи тежки санкции на 13 световни компании за козметика и хигиена, които са се договаряли тайно за цените на продуктите си, съобщи кореспондентът на БНР в Париж.

Общата сума на глобите възлиза почти на 1 милиард евро.

Рекордно високи глоби за 13 водещи фирми в индустрията за козметика и хигиена - това обяви френската служба по конкуренцията. Тя разкри, че между 2003 и 2006 г. 13-те предприятия са съгласували тайно ценовата си политика за големите търговски вериги.

Това е ощетявало потребителите, както обяснява председателят на агенцията за конкуенция Брюно Ласер:

„Това са толкова известни марки, производство на такива мощни межународни компании, че търговците не могат да изтеглят стоките от рафтовете, ако намират за прекалено високи цените, договаряни от производителите."

Глобите възлизат на 950 милиона евро. Най-тежко наказаният козметичен гигант е с глоба от 189 милиона. Компанията се готви да обжалва санкцията, която намира за "несъразмерна". Повечето наказани предприятия обаче не оспорват обвиненията.

Сред глобените компании са американската Colgate-Palmolive и Sara Lee, англо-холандската Uniliver и британската Reckitt Benckiser.