Германската търговска верига Aldi се свързва с евтини храни и консерви. Компанията обаче се надява, че промяната към модерни, природни храни ще ѝ помогне да повиши пазарния си дял в Съединените американски щати.

Въпросът е: ще изберат ли клиентите Aldi пред Whole Foods, притежавана от Amazon, за здравословни храни?

Даян Шиихан, анализатор в Kantar, смята, че това със сигурност ще се случи. По думите ѝ, проблемът на Whole Foods и други подобни вериги с по-високи цени е, че се фокусират върху по-богатите клиенти, но в днешната конкурентна среда всеки "очаква добра сделка за качествени продукти".

Въпреки проблемите, Amazon постави нов рекорд по приходи в своя "ден на ниските цени"

Въпреки проблемите, Amazon постави нов рекорд по приходи в своя "ден на ниските цени"

Компанията продаде стоки за над $4 милиарда, донесе голяма печалба на търговците си

"Тези вериги продължават да подценяват Aldi и го правят в своя вреда", допълва тя.

Това дава на германската верига възможност да привлече нови клиенти с новите си вегетарианска юфка, органични места, нарязани плодове и гуакамоле, пише CNN. Целта на компанията е да увеличи селекцията си от свежи плодове с 40%.

Не всичко обаче е толкова лесно.

Aldi работи в САЩ от почти четири десетилетия, като основно предлага продукти под собствени марки. Тъй като производителите на новия тип продукти не са толкова много, има вероятност компанията да изпита недостиг, което да доведе и до непредвидени скокове в цените, смята Ар Джей Хотови, старши анализатор в Morningstar.

Aldi и Lidl притискат все повече пазара във Великобритания

Две германски вериги супермаркети завземат пазара във Великобритания

Пред "големите четири" не се очертава лесно бъдеще в борбата с немските дискаунтъри

Шийхан също предупреждава, че Aldi трябва да внимава да не канибализира съществуващите си магазини, като изгради новите твърде близо. Компанията планира да похарчи $5 милиарда в изграждането на 700 нови магазина в САЩ и в обновяването на съществуващи 1 800 през следващите четири години.

Aldi е частна компания и не публикува финансовите си отчети, но през 2016 година е получила приходи от $84,9 милиарда, правейки я осмият най-голям ритейлър в света, по данни на Deloitte. На първо място е Walmart с $486 милиарда.

Aldi има план как да надвие Lidl на най-големия пазар в света

Aldi има план как да надвие Lidl на най-големия пазар в света

Веригата пуска нова услуга за клиентите си