Ценовата война при дискаунтърите в Германия взе първата си жертва: най-големият дискаунтър в страната взе решението да премахне продуктите на гиганта Coca-Cola от щандовете си. Това съобщават германските медии.

„Не можахме да се разберем с Lidl относно пазарната концепция", потвърди говорителят на американската компания вчера следобед. От своя страна от хранителната верига отказват засега да коментират, защото „не обсъждат политиката си с доставчиците по принцип".

Този ход на Lidl със сигурност ще удари сериозно продажбите на Coca-Cola в Германия. Веригата има над 3300 магазина в страната и вече започна разпродажбите на последните бутилки от напитката.

Но защо се случва това? От известно време между най-евтините германски вериги магазини започна нова ценова война. Първи започнаха от веригата Aldi, които свалиха цените на някои от най-масовите продукти като кисело мляко, зърнени закуски, яйца и кафе. Целта: да излезе пред конкурентите като Lidl, Rewe и Netto.

Именно безалкохолните напитки играят много важна роля в тази война. Ето защо от Lidl свалиха цената на продуктите на Coca-Cola, но очевидно от производителя не са съгласни с тази нова политика.