Вторият по брой абонати в света мобилен оператор отнесе солена глоба във Великобритания. Парите, които Vodafone трябва да плати на регулаторите, са рекордните 4.6 милиона паунда, които се равняват на 5.6 милиона долара.

Причината се крие в "сериозни и постоянни" неуспехи на новата система за плащане на клиентите. Става дума за неактуализирани сметки, като проблемът произтича от преминаването към нова система за таксуване на абонатите.

По-специално проблемът засяга клиенти, възползващи се от услугата за предплащане на мобилните услуги, еквивалентна на зареждането с ваучер. Той се използва за разплащане на разговори, а потребителите могат да допълват своя кредит по всяко време. Клиентът предварително си плаща за разговорите преди употребата им.

В допълнение телекомуникационният гигант не успял да действа достатъчно бързо, за да идентифицира или отговори на проблемите, пише Reuters.

Около 10 452 абоната са загубили общо 150 000 паунда в продължение на 17 месеца в периода между края на 2013 година и април 2015 година.

От компанията изразиха съжаление за неуспеха на новата система и обявиха, че процесът е бързо възстановен за голяма част от засегнатите клиенти.

Новата система за таксуване доведе до рязко покачване на оплаквания на абонати към Vodafone.

Директорът на Ofcom Consumer Group Линдзи Фусел обясни, че грешките са "сериозни и неприемливи" и глобата, която остава в историята като най-високата, налагана някога от регулатора, изпраща ясно предупреждение към всички телекомуникационни компании.