Интернет гигантът Google подсилва музикалния си бизнес с нова покупка - компанията за музика Songza. Това стана ясно вчера от съобщение на компанията, без обаче да се посочва цена на сделката. Американското издание Ню Йорк Тайм обаче, че преговорите са били водени за около 15 милиона долара.

Songza набра скорост през последните години, като предлага на своите клиенти музикални услуги през своето приложение, съобразени с настроението и ситуацията на своите клиенти. Не на шега потребителите могат да си изберат например музика за под душа. Освен това софтуерът идентифицира с времето стиловите предпочитания на клиентите и сам генерира предложения.

От Google обявиха, че няма да променят модела на музикалната услуга и тя ще остане безплатна за потребителите.

Този ход на компанията никак не е изненадващ, след като Apple придоби компанията на рапъра Dr. Dre Beats Audio не само заради популярните слушалки, които произвежда, но и заради музикалните услуги за онлайн потребители.

Музикалният бизнес се е насочил именно натам - безплатно слушане на музика онлайн, като правата се заплащат от рекламодатели.