Шведската верига магазини за търговия на дребно с дрехи и аксесоари H&M отчита 40% ръст на продажбите си в България в местна валута за фискалната 2014 година (която приключва на 30 ноември) спрямо 2013 г. Продажбите ѝ в страната през периода са достигнали 389 млн. крони (около 81,7 млн. лева по курса за 28 януари). За сравнение, през предходната година те са били за 264 млн. крони, сочи отчетът на компанията, пише investor.bg.

Към 30-и ноември 2014 г. H&M има 16 магазина в България, като през фискалната 2014 година е отворила пет нови търговски обекта в страната.

Само в рамките на четвъртото фискално тримесечие веригата бележи 49% ръст на продажбите у нас на годишна база, като те са достигнали 124 млн. крони (26 млн. лева).

H&M планира да пусне онлайн магазини в девет нови пазара през 2015 г. - в България, Белгия, Чехия, Унгария, Полша. Португалия, Румъния, Словакия и Швейцария, става ясно още от доклада.

Като цяло H&M отчита по-голям ръст в нетната печалба за четвъртото фискално тримесечие от очакваното и обяви, че планира да отвори 400 нови магазина през 2015 г.

Фирмата обяви, че стартира нова концепция за магазини, наречена H&M Beauty. Тя ще влезе в сила в 900 от търговските обекти на H&M, както и в онлайн платформите ѝ.