Печалбата на третия по големина в света производител на бира е нараснала през 2011 г. с 9 на сто. Това надвишава прогнозите, благодарение на възстановяването на продажбите в Европа, след слабите резултати през лятото, съобщава Reuters.

Предпазливо от компанията бяха предвидили нулев ръст на печалбата на фона вялите продажби, за което анализаторите се чудеха - дали е поради хладното време или поради стремежа на потребителите към икономии във време на криза.

Но четвъртото тримесечие се оказа много успешно и като цяло бизнесът се разви по-успешно от очакванията, е заявил шефът на Heineken, Жан Франсоа ван Боксмер.
Производителят на най-продаваната бира в Европа съобщава, че чистата печалба (like-for-like) за миналата година се увеличила с 9,2 на сто - до 1, 58 млрд. евро.

От Heineken се въздържат от прогнози за 2012 г., споменавайки само ,че разчитат на ръст на пазарите на развиващите се страни и увлечени продажби на премиум-брандове в развитите държави. Но подчертаха, че компанията е приела нов план за икономии в размер н а500 млн. евро.