Huawei преминава през труден период в развитието си, но компанията далеч няма намерение да отстъпва. Санкциите срещу китайския технологичен гигант, наложени от Съединените американски щати през миналата година, създадоха предизвикателства пред производителя на телекомуникационно оборудване и мобилни устройства, но засега числата показват, че компанията расте. Потребителското подразделение се похвали вчера с 18% ръст на продажбите през миналата година до 850 милиарда юана и 16,8% покачване на продажбите на умни телефони до 240 милиона. Доставките на компютри и безжични слушалки растат с над 200%, а на категорията носими усторйства, в които влизат умните часовници, със 170%.

Производителят прави силни заявки и при телефоните с 5G - вече са доставени 10 милиона устройства, а през януари месечният ръст достига 39%.

Бъдещето на Huawei засега малко или много е обвито в несигурност - не е ясно дали и кога американските санкции, които ограничават компанията в използването на компоненти с американски произход и инсталирането на приложенията и услугите на Google, ще бъдат свалени.

Китайският гигант, номер две на пазара на мобилни телефони в света след корейската Samsung, няма намерение да чака със скръстени ръце.

Вчера Huawei показа новия си сгъваем телефон Mate Xs, произведен с по-добри материали и с обновени характеристики. Не продуктите обаче единственото важно обявление на компанията вчера.

Huawei показа новия си сгъваем телефон

Huawei показа новия си сгъваем телефон

Цената му е €2 499 и ще се продава и в България

Алтернатива на Google Play Store

След като загуби достъпа до Google Play Store - магазина за приложения на едноименния американски гигант, Huawei залага много на собствената си алтернатива AppGallery. Макар че магазинът е активен отдавна, китайската компания постави ясен акцент върху развитието му през следващите месеци и отдели специално място във вчерашната презентация.

Ричард Ю, генерален изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, го нарече "новата алтернатива" на Google Play Store и в "в топ 3 на магазините за приложения" след предложението на Google и това на Apple.

От думите му стана ясно, че AppGallery е достъпен в над 170 страни, а активните потребители на месечна база са надхвърлили 400 млн. Свалянията на приложения от магазина са 180 милиарда годишно. А общият брой на предложените програми надхвърля 50 хил.

Не бяха показани данни откъде са тези потребители, като най-вероятно лъвският пай е в Китай, където така или иначе услугите на Google не са достъпни отдавна.

С отделянето на толкова време в презентацията обаче, Huawei даде да се разбере, че прави крачка към своята независимост от Google и създаването на собствена екосистема от хардуер и приложения. Други компании също се опитваха - Nokia и Microsoft направиха подобен опит, който обаче се провали с гръм и трясък (не и без помощта на Google).

Huawei обаче има по-добра стратегия: разработчиците ще могат да качват своите приложения в AppGallery след кратък и лесен процес, без нуждата да променят каквато и да е част от кода им, спрямо версиите в Play Store. Тъй като усилията за разработчиците ще са близо до нулата, то те имат и силен стимул да публикуват своите приложения в магазина на Huawei. Там те могат да достигнат до нови потребителите (тези в Китай, например), а по-малкият общ брой на приложения в AppGallery означава и по-малка конкуренция.

Huawei подписа с TomTom за карти и навигация

Huawei подписа с TomTom за карти и навигация

След щатската забрана

Вчера Huawei представи и редица нови "китове" - или набор от инструменти, които правят създаването на приложения по-лесно.

За финал, компанията обяви и своя версия на Google Instant Apps - Quick Apps. Тези приложения не се инсталират, както традиционните, а представляват, най-общо казано, HTML 5 версии на програмите. Така размерът им е 20% от този на стандартно приложение за Android. Quick Apps вече включва 2 хил. заглавия.

Любопитното е, че новото поколение приложения, които все пак нямат функционалността на пълноразмерните, няма да са достъпни само за потребителите на Huawei, а ще бъдат поддържани и от "над 12 основни производители на телефони от Китай, които представляват над 35% от световния пазар и 85% от китайския пазар". Общият брой на поддържаните устройства надхвърля 1 милиард.

Слухове твърдяха, че Huawei ще отвори и AppGallery за китайски производители, но засега тази информация няма потвърждение. Стратегията на гиганта обаче показва, че подобен ход не би бил невъзможен.

Всички тези ходове на китайската компания сочат, че Huawei се готви за бъдеще, в което ще бъде по-малко зависима от Google. Все пак никой не може да каже каква ще бъде ситуацията със санкциите, както и дали, дори и да бъдат премахнати, няма да бъдат въведени отново след време - ситуация, която отново би поставила компанията в тежко положение. Подобни крачки помагат на Huawei да си осигури по-голяма сигурност в развитието.

"Вървейки напред, ние ще продължим да разширяваме нашата екосистема от приложения в AppGallery с надежда не само да създадем сигурна и надеждна платформа, но и да дадем по-голям избор на потребителите. Устойчивият успех на тази разгръщаща се екоситема ще остане един от най-високите ни приоритети", посочи Ричард Ю.

Как се отразиха санкциите на Тръмп срещу Huawei?

Как се отразиха санкциите на Тръмп срещу Huawei?

Засега компанията не просто оцелява, а разцъфтява. Но въпросът е докога

Задържане на потребителите

Huawei показа още и че няма да се откаже лесно от спечелените досега потребители. И за да ги задържи, ще използва стратегия, която Apple също разгърна успешно.

Популярното (и коректно) схващане е, че Apple "издига стени" около своята екосистема. Добрата самостоятелна работа на устройствата на американския гигант се надгражда многократно, когато потребителят използва два или повече продукта с "отхапаната ябълка".

iPhone, iPad, Mac, Apple Watch, AirPods и други са създадени да работят по-добре заедно, отколкото поотделно. Подобна невидима и елементарна за потребителите синхронизация прави използването на продуктите на компанията почти безалтернативно, а отказа - изключително сложен.

Huawei вчера демонстрира ясно, че разбира прекрасно синергията на екосистемата и прави нови стъпки към постигането на нещо подобно. Новите таблети MatePad Pro и лаптопи Matebook X Pro бяха представени в някои възможности, които правят притежанието на няколко продукта от компанията още по-привлекателно.

Например, потребителите на смартфон и някое от другите две устройства могат да споделят екрана си на физически близки продукти. Така, например, клавиатурата, камерата, микрофона и мишката на лаптопа могат да бъдат ползвани на телефона. Прехвърлянето на файлове, текст и други от телефона на таблета пък става с едно плъзгане на пръста.

С подобни улеснения Huawei прави притежанието на лаптоп далеч по-привлекателно за потребителите, които вече имат телефон от тази марка. И отказването от едно от двете устройства по-трудно, тъй като подобен трансфер няма да работи с продукт от друг производител. Очакваме с голяма доза увереност Huawei да продължи да работи в тази посока.

Huawei обмисля завод в Европа

Huawei обмисля завод в Европа

Изпълнителният директор на Huawei Жън Чжънфей също намекна наскоро, че компанията ще изгражда 5G технологични фабрики в Европа