След като през тази година експанзията на Huawei беше ограничена в САЩ и в някои други държави в хода на търговската война, компанията се фокусира върху китайския пазар. И усилията ѝ дават резултат.
Данните показват, че през третото тримесечие на годината пазарният дял на компанията се е увеличил до рекордните 42%, пише Reuters.
Въпреки че компанията отчита свиване на бизнеса си с 3% за разглеждания период, тя остава вторият най-голям производител на смартфони в света. Така Huawei отговаря за 41,6 милиона от общо доставени 97,8 милиона устройства за третото тримесечие.
"Компанията успя да постигне голяма преднина пред своите конкуренти", казва вицепрезидентът на анализаторската фирма Canalys Никол Пенг.
Растежът на Huawei идва за сметка на другите доминиращи компании на пазара, като Oppo, Vivo, Xiaomi и Apple, които заедно са с дял от 50% на пазара през разглеждания период при такъв от 64% за миналата година.
Междувременно от Canalys отчитат, че третото тримесечие на 2019 година е белязало най-слабото представяне на производителя на iPhone в Китай за последните 5 години.