Huawei започва да губи потребителите и в Китай, показват данни на Counterpoint Research. За първи път в историята OPPO застава начело по продажби на телефони в Поднебесната империя и през януари завзема 21% пазарен дял. На втора позиция е Vivo с 20%, като следват Huawei, Apple и Xiaomi с по 16%.

"OPPO успешно се позиционира през 2020 г. Ребрандирането на серията Reno и пускането на по-мощен модел с по-ниска цена помогна на компанията да увеличи продажбите в по-високия клас", коментира Варун Мишра, старши анализатор в Counterpoint Research. Така OPPO постига 33% растеж спрямо предходния месец и 26% спрямо януари 2020 г.

Повишените продажби частично се дължат на спада при Huawei, което е благоприятно и за Xiaomi и Vivo. Huawei продаде и Honor, което също помага за намаляване на дяла.

През последните три месеца на 2020 г. в световен мащаб Huawei записа над 40% спад на продажбите. На първа позиция застана Apple с 22% ръст, на трета Xiaomi с 32% повишение, а на четвърта — Oppo с 10,7% повече.

Междувременно стана ясно, че Huawei планира да произведе и планира с 60% по-малко телефони през тази година. А според доклад на TrendForce компанията ще остане с едва 4% дял от световния пазар — спрямо 17% през 2019 г. и 14% през 2020 г.