В корейския автомобилен концерн Hyundai започва трета поредна година на стачки. Още от петък заводите трябва да почувстват смущения. Каква е историята на конфликта и какви са потенциалните финансовите ефекти? Коментар на Bloomberg, цитиран от bgonair.bg.

Знаем, че стачките не са им чужди

В последните 26 г. е имало 22 стачки. Ако съберем всичките им производствени загуби оттогава досега, става дума за 16 млрд долара. По брой на коли - това прави около 1,3 млн. автомобила.

Четири часа стачка струват 39 млн. долара загуби през 2013 година . Това дава представа колко е скъп за компанията е конфликтът.

Производството е изнесено по целия свят

- в чужбина се правят почти 3 млн. коли, по данни на компанията..

В Южна Корея, защото там ще има стачка, ако тя се проведе, компанията има 3 големи завода. Улсан е най-големият - обявен е за най-големият завод на света.

Улсан - 1,5 млн. коли

Асан - 300 000 коли

Чонджу - 100 000 коли.

Общо това прави близо 40% от глобалния капацитет на Hyundai.

Да видим какъв ще бъде ефектът

Капацитетът на вътрешния пазар в Южна Корея за 2014 е около 680 000 коли. Това е малък дял . Ясно е, че стачката ще засегне продажбите на компанията в чужбина. Говорим за близо 1,2 млн. коли, които се произвеждат в Южна Корея, но се реализират извън страната.