Швейцарските производители на часовници все повече се отчайват за бъдещето на индустрията, а компаниите, занимаващи се с производството на луксозните аксесоари, стават все по-песимистични за бизнеса.

Броят на мениджъри в сферата, които не виждат светлина в тунела, се е увеличил, за да стигне двойно по-големи стойности на песимистично настроените за перспективите на индустрията, сочи проучване на компанията Deloitte, цитирано от агенция Reuters.

Причината за песимистичните настроения са по-слабото външно търсене на часовници, което се превръща в основно предизвикателство през следващата година.

В проучването са участвали над 50 мениджъри на компании, опериращи в сферата на производството на швейцарски часовници, като повече от половината от директорите очакват търсенето на продукта на пазара в Хонконг да продължава да се топи.

Именно на азиатска почва е най-големият пазар за швейцарски часовници, а за срива в търсенето на аксесоара влияние е оказало влияние и нивото на швейцарската валута.

Износът на часовници от европейската страна спадна с 10.9 на сто през първите осем месеца от 2016 година, а търсенето им на пазара в Хонконг се срина с 27.6 процента.