През третото тримесечие на тази година световните доставки на носими електронни устройства са нараснали с 9,9% на годишна база до 138,4 милиона единици, показва доклад на изследователската фирма International Data Corporation (IDC).

Слушалките бяха лидери в растежа, чиито продажби скочиха с 26,5%. Те представляват 64,7% от общите доставки на носими устройства, докато устройствата, които се носят на китката, представляват 34,7%.

"Търсенето постепенно се измества от гривни към часовници, тъй като потребителите все повече искат по-функционални устройства и разликата в цените се стеснява. Броят на часовниците на цена под $100 сега е равен на броя на гривните, които доминираха в този ценови диапазон в миналото", каза Джитеш Убрани, ръководител на изследвания за IDC Mobility and Consumer Device Trackers

Лидерите сред евтините часовници са индийските и китайските марки, докато Apple, Huawei и Samsung запазват позициите си в по-скъпия сегмент на пазара, отбеляза експертът.

"Докато пазарът на носими устройства на китката е намалял на годишна база, пазарът на часовници всъщност е нараснал с 4,3%", каза Рамон Т. Ламас, директор отдела за носими устройства на IDC. Според него "въпреки че умните часовници (устройства, способни да изпълняват приложения на трети страни) бяха много популярни, други видове от тях, включително детски, спортни, хибридни и други, се превърнаха в движещия фактор на пазара".

Американската Apple остана лидер на световния пазар за носими устройства, като за последното тримесечие продаде почти 40 милиона. Това обаче е с 3,6% по-малко спрямо юли-септември 2020 г. В същото време пазарният дял на компанията спадна до 28,8% от 32,8% година по-рано.

Южнокорейският Samsung и китайският Xiaomi заемат втората и третата позиция, въпреки че първата компания увеличи продажбите с 13,8%, а втората ги намали с 23,8%.