Subway се стреми към пълна промяна. В момента продажбите на компанията падат с най-бърз темп в сравнение с 25-те топ вериги за бързо хранене, тъй като клиентите се пренасочват към конкуренти като Chipotle.
Subway дори отстъпи с две позиции и стана третият по популярност ресторант за бърза закуска в света. Това се случва за първи път от седем години.
Плановете за пълна промяна на компанията, които включват нова маркетингова кампания и елементи от менюто, не успяват да адресират най-големите проблеми на марката.
Ако Subway не може да реши тези въпроси, вероятно продажбите ще продължат да потъват, пише Business Insider.
1. Не е в крак с конкуренцията
Subway въведе идеята за „свежа" бърза храна преди две десетилетия с ниско количество калории в сандвичите, които предлага. Докато компанията обаче си остана същата, по-добри съперници навлязоха в нейната територия.
Chipotle предлага храна, отгледана без пълнители или антибиотици и приготвяна на място в магазините. Firehouse Subs и Potbelly поднасят ободряващи съставки и странични ястия като картофена салата например.
Американците, които някога възхваляваха нискомаслените продукти, които Subway предлага, сега са обезпокоени, че месото и сосовете са прекалено обработени с пълнители и добавки.
2. Съсредоточава се само върху растежа на ресторантите
Вкусовете на хората се промениха, докато храната в Subway остана до голяма степен същата. Веригата откри повече магазини без да промени менюто си. Днес тя има повече от 42 000 обекта в световен мащаб, което я прави по-голяма от McDonald's.
„Все повече хора имат пари за харчене, затова избират да дадат малко повече за по-добри места, където ще получат по-добър продукт. Стратегията на Subway се състоеше само в това да отваря повече магазини, а в края на краищата тези обекти само се изяждат един друг", казва Дарън Тристано, изпълнителен вицепрезидент във фирмата Technomic, занимаваща се с изследване на индустрията. Subway се среща на толкова места, че клиентите напускат един ресторант, за да отидат в по-близък.