Японският производител на автомобили достига рекорди в бизнеса – както в продажбите, така и в дефектите.

Японците разбират от автомобили. Или поне Toyota Motors, която затвърди мястото си на световен лидер сред производителите на автомобили и с последния си отчет, който излезе днес. За първите три месеца на 2014 г. японската компания е продала 2,58 млн. превозни средства. За успеха са допринесли високото търсене в Япония и САЩ, информираха dpa и ИТАР-ТАСС.

От компанията обаче имат още един повод за радост. Toyota Motors стана първият производител на автомобили в света, продал повече от 10 млн. коли за година (дванадесетте месеца назад от март 2014). За финансовата 2013 година, която приключи миналия месец, концернът е реализират 10.13 милиона превозни средства с марките "Тойота", "Дайхацу" и камионите "Хино мотърс".

Тук обаче идва и един друг въпрос - кога ще се появи следващия дефект в автомобилите. През последните 5 години компанията изтегли над 15 млн. автомобила (графиката) заради технически проблеми.

Последното и най-голямо връщане на техни коли беше обявено в началото на този месец - цели 6.5 млн. коли трябва да отидат на сервиз. Това беше най-сериозната сервизна кампания за "Тойота" след тази през 2009-2010 година, обхванала над 10 млн. коли. Сега различни дефекти, които са потенциален източник на проблеми, бяха открити в общо 27 модела на японската компания.

Най-много от автомобилите, които трябва да минат през сервизите, са в Северна Америка (2.3 млн), следвани от Япония (1.09 млн.) и Европа (810 000). А това са същите пазари, които имат най-силна заслуга за успеха в продажбите на компанията.

Графика на германския статистически портал Statista за най-често изтегляните марки автомобили: