"Много хора казват "Ако вярваш в нещо, отдай му се на 100%", казва Сисън Лий. "Аз смятам, че това е ужасен съвет". Така през 2016 година, през първата година от основаването на неговата стартираща компания 82 Labs, Лий продължава да работи като продуктов мениджър в Tesla.
Все пак през втората година напуска, за да се фокусира върху продукта си: американска версия на южнокорейски цярове срещу махмурлук, които му помагат по време на ваканцията му в Сеул. През април т.г. той отчита 8 милион долара финансиране, което оценява компанията на 33 милион долара, предава Bloomberg.
Как го постига?
След бързо търсене в Google той достига до "тайната" съставка в корейските напитки - дихидромирицетин, който може да бъде намерен в японските стафидови дървета. Той се свърза с водещия изследовател - Жинг Лиан, професор в Южния университет на Калифорния - като неофициален консултант.
Втората стъпка е да се увери, че има пазар. Той създава сайта thehangoverdrink.com, слага снимки на фалшив продукт и го разпространява във Facebook. След като идват няколко десетки поръчки, той решава да започне производство - и връща парите на първите купувачи.
След това публикува обява на сайта Fiverr, като предлага 30 долара на този, който е готов да намери всички фабрики в Южна Корея. Той предлага и мостри от формулата. След като един от тях пише позитивно ревю в Product Hunt - сайт, който препоръчва нови продукти, хиляди хора искат да го опитат. "Създаваш общност и изведнъж всички те искат да ги помогнат".Публикуването на ревюто му помага да намери финансиране от 450 000 долара от инвеститори. Той наема и адвокати, които го съветват, че ако нарече продукта "лек за махмурлук", ще трябва да поиска одобрение от щатската администрация. Затова той го преименува в Morning Recovery и го предлага като хранителна добавка.
Дотук Лий е похарчил около 15 000 долара, но фабриките, които могат да направят продукта, искат минимална поръчка от 200 000 бутилки - или 100 000 долара. Вместо да рискува парите да инвеститорите, той препродава продукта чрез краудфъндинг кампания - и събира 250 000 долара за месец.
Рекламата започва онлайн, а цената е 29,95 долара за шест бутилки по 100 мл. До октомври продажбите достига 1 милион долара. За да достигне клиентите си, той иска да продава продукта и на места, в които традиционно се пие много алкохол - барове, нощни клубове и други. Лий знае, че трбява да натрупа пазарен дял преди Red Bull, Coca-Cola или друга голяма компания да се включи в играта.
Сега единствената цел е да създаде търговска мрежа и да расте все повече.
ivaylo-asenov
на 09.06.2018 в 17:27:23 #1И като се развие ще я продаде на кока кола както направи Къртис Джаксън с VitaminWater.