Планът на Илон Мъск за развитието на бизнеса на Tesla може да направи производителя лидер не само в автомобилната индустрия, но и може да излезе доста солено. Според експерти нововъведенията, които шефът на корпорацията иска да реализира, ще струват милиарди долари, пише Bloomberg.

В тази сметка влиза и “гига” фабриката на Tesla за батерии, която в момента се строи в Невада. Тази седмица стана ясно, че компанията ще ускори процеса на изграждането й, за да може тя да отвори врати преди пускането на новия Model 3 на пазара.

Бъдещето на Tesla: Какво включва мегапланът на Илон Мъск?

Бъдещето на Tesla: Какво включва мегапланът на Илон Мъск?

Автомобилният производител хвърля ръкавицата на Google и Uber

В стратегията, която представи Мъск, не се посочват детайли по това как ще бъде финансирано сливането между енергийната компания SolarCity и Tesla.

От нея обаче стана ясно каква е неговата идея за обединяването им – да се произвеждат електрически бусове и камиони, както и безпилотни автомобили, които да се зареждат с помощта на соларни панели.

По думите на самия Илон Мъск следващият стратегически ход ще струва на корпорацията “десетки милиарди” долари в дългосрочен план и ще изисква “само едно скромно увеличение на капитала”, пише Reuters.

Tesla бърза да завърши "гига" фабриката си за батерии преди пускането на Model 3

Tesla бърза да завърши "гига" фабриката си за батерии преди пускането на Model 3

Производителят иска да съоръжението да отвори врати предсрочно

На пресконференция вчера шефът на Tesla потвърди още, че заводът за батерии в Невада, който се изчислява на 5 милиарда долара, ще бъде построен в партньорство с японската Panasonic Corp.

Мъск коментира, че фабриката ще произвежда батерии за 1,5 милиона електрически автомобила на година, като тяхната цена може да падне до 100 долара за киловат часа до 2020 г.