Money.bg започва поредица "Бизнес атлас", посветена на бизнеса в различните български региони. Ще ви разкажем за успешни и иновативни компании, които са избрали да се развиват там, където връзката им с корените е най-силна. България не е само един или два града - всички го знаем, но е добре да си го припомняме.

Когато собственикът на "Колорадо" Благой Ангелов е стартирал своя бизнес за производство на мебели през 1997 г., едва ли е подозирал, че близо 30 години по-късно ще може да увеличи производството си без да е нужно за целта да наема нови работници. Именно това обаче ще се случи съвсем скоро в българската мебелна фабрика в Пазарджик - по-голяма производителност, благодарение на автоматизация на процесите. По този начин компанията ще успее да се справи и с недостига на кадри, обхващащ почти всеки бизнес у нас.

Това научихме по време на разходка в базата на "Колорадо" и среща със собствениците на семейната фирма - Благой и неговата дъщеря Цветослава, които показаха пред нас и пред представителите на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП) автоматизацията на своите производствени процеси.

Снимка 684954

Въпреки навлизането на машините, собствениците на "Колорадо" подчертават, че държат много на своите постоянни служители. Затова не спират да инвестират в тях и в тяхната квалификация.

"Ергодизайн" - умната фабрика за бутикови мебели от Русе, която трябваше да намали хора за сметка на машините

Българската умна фабрика за бутикови мебели, която трябваше да намали хора за сметка на машините

Все по-дигитализираното предприятие е семеен бизнес, ръководен от бaща и дъщеря

Основната производствена база на компанията в Пазарджик разполага с общо три фабрики за изработка на мека мебел, модулни мебели и лакирани МДФ мебели. Бизнесът на Ангелов започва с един малък склад и една производствена линия със едва 6 служители. Седем години по-късно екипът на "Колорадо" отваря собствена фабрика с площ от 18 000 м2, отговаряща на съвременните европейски стандарти.

От 2012 г. българската компания изнася за международни клиенти в Германия, Франция, Гърция, Кипър, , Италия, Нидерландия, Испания, Румъния, а от тази година и в Полша.

"От 2018 г. до момента сме инвестирани общо 12 млн. лева. Част от инвестициите са ни и за фотоволтаици, но най-много пари сме дали за квалифицирани специалисти", споделя ни Благой Ангелов.

"При нас работят дългогодишни служители, с някои от които сме заедно още от основаването на фирмата и чиито деца, братя и сестри също работят във фирмата. Осъзнаваме и сме наясно, че хората са нашият най-ценен ресурс", допълва Цветослава Ангелова.

Снимка 684955

Компанията се гордее и със своята социална политика, отворена към осигуряване на заетост за хора от уязвими групи, включително хора със заболявания и в неравностойно положение.

Приходите на "Колорадо" за 2023 г. са в размер на 12 милиона лева. Износът на компанията е бил 65%, като като очакванията са той да нарасне, най-вече благодарение на автоматизацията.

"Работим много активно върху по-голяма автоматизация. Така виждаме в бъдеще да произвеждаме с по-малко хора повече продукция. Традиционните професии в мебелопроизводството не се харесват вече толкова на хората, за съжаление", обобщава Благой Ангелов.

Ted Bed - мебелна компания от Пловдив, която навлиза в Япония и Южна Корея и внедрява AI технология

Пловдивската мебелна компания, която навлиза в Япония и Южна Корея и внедрява AI технология

Над 40 на сто от продукцията на дружеството се реализира извън граница

През 2025 г. компанията планира внедряването на нова автоматизирана линия за производство на корпусна мебел. Инвестицията в това ще бъде близо 4 млн. лева. А производството ще се увеличи с около 60-70% при същия брой служители. В момента те са около 200.