След като Kering, компанията, която притежава луксозния бранд Gucci, отчете по-добро представяне от очакваното през последното тримесечие на 2019 г., тя изтъкна, че пазарът вероятно ще се забави през настощяата година, предаде Reuters. Основната причина за това е епидемията от коронавирус в Китай.

Те посочиха още, че в голяма степен успехът на Gucci се дължи именно на доброто представяне във втората по размери икономика на света. "Но блокирането на голяма част от икономиката на страната и понижаването на потреблението ще окажат значително отражение върху тенденциите при покупките и туризма", пишат от Kering в изявление.

Все пак главният изпълнителен директор на компанията Жан-Марк Дюпло коментира, че "остава много уверен в потенциала за растеж на бизнеса в средносрочен и дългосрочен план". "Познавайки гъвкавостта и устойчивостта на жителите на Китай, ние очакваме ситуацията да се нормализира когато извънредното положение приключи", каза председателят на борда на Франсоа-Анри Пино.

Към момента компанията е затворила близо половината си магазини в континенталната част на Китай, а откриването на нови обекти беше отложено. Същевременно тя ревизира и продуктовата си политика в страната, като се отлага лансирането на някои нови стоки. В резултат от това, от Kering посочват, че не могат да оценят какви точно ще са негативните ефекти от заболяването.

През последното тримесечие на миналата година приходите на Kering нараснаха с 13,8% до 4,36 млрд. евро, като анализаторите очакваха покачване на продажбите от 11%. В резултат от това, акциите на компанията нараснаха.