Lenovo излезе с официална информация за лидерската си позиция на пазара за персонални компютри. Компанията се позовава на данни от IDC и Gartner, според които е номер едно за четвъртото тримесечие и за цялата 2013 година, пише TechNews.bg.

Според IDC, през четвъртото тримесечие на 2013 г. Lenovo е достигнала 18,6% дял от световния РС пазар, спрямо 16,1% за същия период на предходната година, бележейки 9% ръст. Gartner дава 18,1% дял на Lenovo за периода октомври-декември 2013 г., спрямо 15,8% за същия период на 2012 г., или годишен ръст от 6,6%.

Продажбите на компютри с марката Lenovo за цялата 2013 г. възлизат на 53,8 милиона броя, според IDC, което е исторически връх за компанията - за първи път китайският ИТ гигант е номер едно за цяла календарна година.

"Продължаваме да постигаме по-добри резултати в сравнение с индустрията като цяло, като отчитаме стабилен растеж и на печалбите, и на маржа си. Успяхме да докажем, че на глобалния пазар на компютри все още има място за растеж, печалба и иновации", коментира Янг Янкинг, председател на борда на директорите и изпълнителен директор на Lenovo.

Освен номер 1 на пазара на компютри, Lenovo вече e втора в PC+ сегмента на таблети и трета в света по продажби на Smart Connected Devices (компютри, таблети и смартфони). „Силното и постоянно представяне на основния ни PC бизнес ни даде възможност да инвестираме и да растем в нови направления", посочва Янкинг.