Китайският производител  на  персонални компютри Lenovo излезе на трето  място на световния пазар с дял от 12,2% от всички продадени през второто тримесечие на 2011 г. PC.  Преди година компанията държеше 10% от пазара.

Успехите на Lenovo експертите отдават на ориентираната към корпоративните клиенти стратегия, както и признатата за последните две години лидерска позиция по отношение качество, надеждност и техническа поддръжка на своята техника. След закупуването на компютърния бизнес на IBM компанията непрекъснато показва растеж.

Експертите отчитат, че в света през второто тримесечие на т.г.   са продадени 84,4 млн. персонални компютри от всички видове. Това е с 2,6% повече от същия период на миналата година. Лидер сред производителите продължава да бъде американската компания Hewlett-Packard, която държи 18,1% от пазара, следвана от друг американски производител - Dell, контролиращ 12,9% от пазара.

На практика положението на върха се запазва от миналата година. За сметка на кого, обаче, се изкачва нагоре Lenovo? Сметките показват, че това става на влошаващата позициите си тайванска компания Acer, която от 12,4% дял на пазара, сега държи 10,9%.

Голямата петорка на световните производители на PC се допълва от друга тайванска компания Asus, която с дял 5,3% от продажбите това тримесечие измести от мястото й японската Toshiba.