Продажбите на LVMH - империята на най-заможният европеец и на един от най-богатите хора в света, се забавят през четвъртото тримесечие. Основна причина за това са протестите в Хонконг, довели до по-слаби продажби там и в Китай след няколко много силни месеца.

Продажбите са се увеличили с 8% при резултат от 11% за третото тримесечие, отчитат от базираната в Париж корпорация, собственост на милиардера Бернар Арно. Това е под очакванията на анализаторите от 8,7%, пише Bloomberg.

Производителят на луксозни марки, като Givenchy и Veuve Clicquot Champagne имаше три силни години, водени от бум в търсенето на китайския пазар. През последните няколко месеца обаче протестите в Хонконг вече са дали отражение върху продажбите, а допълнителен негативен ефект има разпространението на коронавируса в Китай.

"Виждаме изключително силен и мотивиран отговор от страна на Китай", коментира Бернар Арно по време на представянето на финансовите резултати в Париж. "Тази реакция със сигурност ще има ясни последствия в борбата срещу епидемията", допълва той.

Акциите на LVMH са поскъпнали с над 60% през последните две години, стимулирайки ръководството на конгломерата да потърси подходящи възможности за придобивания. В такова се превърна покупката на американската марка Tiffany.

Сделката за 16,2 милиарда долара ще бъде най-голямата в луксозната индустрия досега. Тя трябва да бъде завършена до средата на годината.