Легендарният инвеститор Уорън Бъфет е влагал парите си в Apple, Coca-Cola, Amazon, Bank of America и редица още големи имена. Въпреки това обаче неговият "мечтан бизнес" е малката компания за производство и продажба на шоколад See`s Candies.

Той доста често изказва задоволството си от фабриката за шоколад, която придобива през 1972 година, разказва Business Insider. Бъфет и неговият партньор Чарли Мънгър са имали "висока възвръщаемост на инвестицията и много добри времена", пише Оракулът на Омаха в своето писмо до инвеститорите от 1991 година.

Бъфет хвали финансовата възвръщаемост от компанията, скромната нужда от капитал, отдадеността на персонала и естествено самия шоколад.

Вероятно най-важната причина за симпатиите на инвеститора към тази компания е високата възвръщаемост, която получава от бизнеса за шоколад, която е 8000% от 1972 година до днес или 160% на година.

"Вложихме 25 милиона долара в бизнеса, а той ни даде над 2 милиарда", казва Оракулът на Омаха.

Той често споменава, че скромната нужда от капитал е огромно предимство на See`s Candies. По думите му продажбата на шоколад носи възвръщаемост веднага. За цялото това време в компанията са вложени 40 милиона долара общо, а печалбата е над 2 милиарда долара. С тези проходи се финансират и други полета на дейност на Berkshire Hathaway.

Друга причина, поради която Бъфет държи толкова много на See`s Candies, е лоялността на потребителите към марката. Според него тя е известна и клиентите предпочитат изделията ѝ, което прави налагането на конкурентите на пазара по-трудно.

"Всеки човек в Калифорния асоциира с нещо името на компанията. Това може да са шоколадови бонбони за Свети Валентин. Потребителите свързват марката с безброй приятни моменти", обяснява Бъфет.

Легендарният инвеститор признава възхищението си към ръководството и служителите на компанията. Веднага след като я купуват, той и Чарли застават начело. По думите му управляващите я след това си вършат страхотна работа и имат отношение къв това, което правят. Той отличава и начина на обслужване на клиентите.

Няма как една от причините за любовта му към тази компания да не е самият шоколад. Той казва, че потребителите са консумирали повече от 6000 килограма продукти през 2013 година. Уорън Бъфет и Чарли Мънгър са били едни от най-големите потребители на тези изделия.