Компанията Coca-Cola за 12-ти път заема първо място в рейтинга на най-скъпите марки в света, изготвян от агенция Interbran, съобщава lenta.ru.

През 2011 г. стойността на бранда Coca-Cola се оценява на 71,861 мл. долара, докато търговската марка струваше 70,452 млрд. долара, според оценките на Interbran.

Второто място в класацията Best Global Brands 2011, зае корпорация IBM, чийто бранд увеличи стойността си от 64,7 млрд. д. до 69,9 млрд. долара. Третото място запази Microsoft, въпреки че тази марка понижи оценката си от 60,89 млрд. д. до 59,08 млрд. долара.

В десетката на най-скъпите марки в света влизат също така: Google (5,317 млрд. долара), General Electric (42,808 млрд. долара), McDonald's (35,593 млрд.), Intel (35,217 млрд.), Apple (33,492 млрд.), Disney (29,018 млрд.) и Hewlett-Packard (28,479 млрд. долара).

Най-силно през тази година е нараснала цената на бранда Apple - с 58 процента. Марката Amazon.com е поскъпнала с 32 % , а Google е увеличил стойността си с 27 процента.

Анализаторите на Interbrand оценяват стойността на брандовете, изхождайки от три показателя. Първо се отчитат финансовите показатели от дейността на съответната компания, след това - ролята на марката (как тя влияе върху самите продажби) и на трето място „силата" на марката - как гарантира тя бъдещото развитие и печалби на компанията.