Световният гигант в производството на храни в света Mars отчита 3% ръст на продажбите си през последната година. Резултатът остава под регистрираният за предходната година от 4,3 на сто.

На българския пазар компанията е сред лидерите в сегмента шоколадови изделия и дъвки. Продажбите на друга категория продукти обаче бележат най-голямо увеличение за периода - тази на стоките за домашни любимци.

"За тази година отбелязваме общ ръст от 3% за България, като този резултат е в съответствие с плановете за развитие на бизнеса ни тук. Ако погледнем в по-голям мащаб - регионите Балкани, Прибалтика и Адреатика, може да се каже, че този общ пазар имаме растеж от 4,5%", коментира по време на събитие мениджърът на Mars за България Предраг Миленчич.

"Трябва да отбележа, че резултатът за пазара тук не бива да ни притеснява, тъй като по-сериозното увеличение за общия регион идва от това, че в него влизат някои развиващи се пазари, които предоставят по-големи възможности за развитие. Пример за това е Албания,където имаме ръст от 12%", заяви още той по време на събитие в София.

По неговите думи продажбите на продукти за домашни любимци отбелязват най-голямо увеличение у нас от 15%. "Този сегмент все още остава с относително малък дял от общия ни асортимент тук и заради това той не оказва такъв голям ефект върху общия растеж", обясни още Миленчич.

Нови шоколадови и продукти за домашни любимци през 2020-а

През тази година в България компанията пусна нови марки дъвки и шоколадови продукти, като тя планира да продължи да разширява портфолиото си и през 2020 година.

"В шоколадовата категория запазваме пазарния си дял. От 2019 година започнахме продажбата на бонбоните Maltesers в този сегмент, като те допринесоха за 60% от растежа ни", заяви от своя страна бранд мениджърът на дружеството за категория дъвки и шоколадови продукти в страната Мартин Димитров.

Той допълни, че в магазините в страната са се появили още нов вид от познатите Twix с бял шоколад, както и Bounty с черен шоколад. У нас дебютира и брандът дъвки Juicy Fruits, който има 100-годишна история на американския пазар. 

"През 2020 година ще представим в България нов вид Snickers - Snickers Crisp с хрупкав ориз", посочи още Димитров. 

В категорията продукти за домашни любимци пък предстои да се появят храните за кучета и котки Perfect Fit, както и продуктите за котешка хигиена Catsan.

Американската компания Mars е една от най-големите частни семейни компании, която притежава 115 бранда, а няколко от тях са на стойност над 1 милиард долара. Служителите й в глобален мащаб са 150 000.

У нас Mars присъства от 1993 година, като има над 80 служители в страната. Продуктите й се предлагат в 40 000 търговски обекта на българския пазар. Компанията в България е част от корпоративната група за Балтийския регион, Балканите и Адреатика. В нея влизат общо 12 държави.

Сред водещи брандове на Mars у нас са още Snickers, Twix, Milky Way, Bounty, Skittles и други. Основно шоколадовите изделия на Mars се внасят в България от производствените бази в Полша и Холандия. Продуктите за домашни любимци идват от завода на компанията в Унгария.