Милиардерът Илон Мъск обяви изненадващо, че социалната му мрежа X (позната в по-добрите си години като Twitter) ще изисква от всички потребители да си плащат абонамент, за да я използват, съобщава Axios.

Новината дойде по време на онлайн събитие с участието на израелския премиер Бенямин Нетаняху и е на фона на продължаващите проблеми на платформата с привличането на рекламодатели.

Тръмп може да спаси... бившия Twitter

Тръмп може да спаси... бившия Twitter

Ще се завърне ли там най-влиятелният скандалджия в историята на социалните мрежи

Контекст: Още преди да бъде купена от Мъск, X/Twitter предлагаше платена версия, която обаче не беше особено популярна. Промяната в собствеността, обаче, беше съпроводена с поредица спорни решения на новия собственик - например, връщане в социалната мрежа на потребители, прогонени заради реч на омразата.

Това накара много рекламодатели да намалят разходите си в X/Twitter и в отговор Мъск значително разви платения абонамент като източник на средства. Верификацията на профила, използването на приложението за напреднали потребители TweetDeck, качването на големи видеа, печеленето от съдържание и т.н. станаха премиум екстра срещу 8 долара на месец.

X на Илон Мъск получи лиценз за разплащания с криптовалути

Социалната мрежа на Илон Мъск получи лиценз за разплащания с криптовалути

Бившата Twitter се приближава все повече към сектора на финансовите услуги

Детайли: По време на онлайн събитието Нетаняху повдигна въпроса за армиите от ботове, които засилват омразната реч в X/Twitter. Коментарът на Мъск: "Най-важната причина ние да вървим към въвеждането на малки месечни плащания за използването на X е че това е единственият начин за борба с ботовете, за който мога да се сетя".

По думите му абонаментът ще изисква всеки потребител да се регистрира с различна банкова карта и това ще затрудни ботовете. Мъск посочи, че ще бъде въведена по-евтина такса от настоящата.

От друга страна: Казаното от Мъск "бие на кухо" на няколко места. Преди няколко месеца той превърна верифицираните профили в платена услуга без да крие, че го прави заради многото журналисти с такъв незаслужен според него статут в платформата.

Тогава той отново твърдеше, че плащането гарантира легитимност, но X/Twitter беше залят от дезинформация, идваща от тролове с верифицирани акаунти, представящи се за медии, журналисти и брандове.

След ребрандинга на Twitter като X: Илон Мъск обяви "нов връх" на потребителите

След ребрандинга на Twitter като X: Илон Мъск обяви "нов връх" на потребителите

Над 540 милиона души ползват платформата

Освен това, изискването всеки потребител да е "вързан" за уникална банкова карта е лесно за заобикаляне за злонамерените потребители и може да бъде проблем за добросъвестните. От една страна, платформи като Revolut дават възможност за генериране на множество виртуални карти за еднократна употреба. От друга, ако дадена компания поддържа голям брой профили, ще трябва да използва същото количество карти - а това не е практично.

Още нещо: Ако не слушаме какво говори Илон Мъск и погледнем цифрите, нещата стават по-ясни. По-рано през този месец стана ясно, че приходите от реклами на X/Twitter в САЩ са се свили с 60%. Мъск твърди, че правозащитни организации притискат бизнеса да не харчи парите си при него.

В същото време, данни, цитирани от Mashable, показват, че платените абонаменти не са точно хит. Към май тази година по-малко от 700 000 потребители си плащат за X/Twitter.