Mercedes-Benz успя да покрие по-строгите ограничения на емисиите в Европа миналата година благодарение на скока в продажбите на плъгин хибриди, който спести от глобите най-големия производител на луксозни автомобили в света, предаде Autonews.

Mercedes е продал малко под 160 хил. хибридни и напълно електрически коли през 2020 г., като в четвъртото тримесечие са формирани около половината от тези доставки, каза в четвъртък пред репортери главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус. В миналото той предупреждаваше, че постигането на целта за емисиите ще бъде трудна задача.

"Добрата тенденция, която видяхме през третото тримесечие, продължи и през четвъртото тримесечие най-вече благодарение на продажбите в Китай, но и не само там, тъй като и други пазари се подобриха", каза Калениус за общото търсене. Mercedes планира да ускори пускането на електрически модели и се ангажира да спазва по-строги правила за емисиите през следващите години, каза той.

Daimler се справи с най-големия спад в индустрията след Втората световна война по-добре, отколкото първоначално прогнозираше, а също така постигна напредък в преструктурирането на отдалечените си индустриални дейности, за да укрепи възвръщаемостта. Той ще публикува подробни резултати от продажбите за 2020 г. в петък.

PSA Group и Volvo Cars, заедно с BMW и Renault, са сред производителите, които се очаква да отговарят на правилата на ЕС за емисиите. Volkswagen Group заяви, че на косъм може да пропусне целта си.

Новата S-класа: Технологиите зад флагмана на лукса

Новата S-класа: Технологиите зад флагмана на лукса

Най-продаваната лимузина на света вече е в шоурумите в България

Daimler ще представи електрическия компактен автомобил EQA този месец, след като пусна най-новата итерация на своя водещ седан S-Class миналата година. През 2021 г. ще пусне четири нови електромобила, за да засили представянето си в конкуренция с Tesla.

Калениус също така призна, че Mercedes-Benz е засегнат от ограниченото в индустрията ограничение на полупроводниковите части, което удари по-големия германски конкурент Volkswagen. Производителят прави всичко възможно, за да сведе до минимум въздействието върху производството, каза той.