"Метро", една от най-големите търговски вериги в света, обяви разочароващи приходни резултати за второто тримесечие на 2011 година. Нетните приходи са спаднали с 9 на сто до 40 милиона евро, което е едва половината от нивото, прогнозирано от анализатори на пазара, съобщава БНР.

Въпреки че икономиката продължава да се възстановява, продължаващите притеснения за европейската дългова криза имат значително въздействие върху доверието на потребителите, пише в съобщение на компанията.

Германският "Метро", който е световен търговски гигант като "Уолмарт", "Карфур" и "Теско", пострада от плановете за бюджетни съкращения в Гърция, Италия и Испания.

Търговската верига обаче ще продължи с плановете си за разрастване в чужбина. Само през първата половина на 2011 г. "Метро" отвори пет нови магазина в Русия, Китай и Турция. През 2012 г. компанията смята да отвори първия си магазин в Индонезия.