Престижните коли са на почит на автомобилния салон в Женева с новите модели на Ферари, Макларън и Алфа Ромео, които ще покажат новостите при автомобилните концерни на широката публика, пише Дарик.

Над 130 световни и европейски премиери ще бъдат представени пред медиите от днес, след което и на посетителите от четвъртък до 17 март. Британската марка Макларън представя своята "суперкола" P1. Вдъхновена от Формула 1, тя е снабдена с двигател с над 900 конски сили и може да вдига скорост до 350 км/ч с ускорение от 0 до 200 км/ч за седем секунди. Цената й е един милион евро.

Моделът се конкурира с новото Ферари на компанията Фиат, чиято цена според специализираната преса вероятно е същата. Алфа Ромео показва новата си кола 4С.

Малката кола с две врати с мощност 240 конски сили ще бъде пусната в продажба до края на годината с ограничено производство от 2500 броя на година. Тя ще позволи на Алфа Ромео да се вдигне на крака в САЩ в момент, когато компанията майка Фиат иска да възстанови продажбите на луксозната си марка, пише БГНЕС.
За своята 50-годишнина Ламборджини на компанията Фолксваген обеща изненада - колата Венено с две врати на стойност 3 милиона евро без таксите. Произведените само три модела вече бяха продадени. Ролс-Ройс на компанията БМВ показва новата си кола с две врати Райт, която ще се превърне в най-мощния модел, създаван някога от британския концерн. Бентли показва новата версия на своя модел Флайнг Спър, представен като най-бързата кола с четири врати, създавана някога от концерна.

Германската автомобилна компания Фоксваген пристига с няколко версии на своя ключов модел Голф, сред които един кабриолет и една електрическа кола. Френските марки Пежо и Рено влизат в доходоносния сектор на малките кросоувъри с 2008 и Каптюр.

Японската марка Нисан подобрява електрическата си кола Лийф, чиито продажби не бяха на висотата на очакванията в Европа миналата година. За първи път китайската компания Корос, филиал на концерна Чери, присъства на европейски автомобилен салон с кола, предназначена за вкусовете на европейски клиенти, и два концептуални автомобила.