Цената на напитките на Coca-Cola ще се повиши, посочи в интервю самият главен изпълнителен директор Джеймс Куинси пред CNBC. Причината е покачването на суровините, което от своя страна вдига разходите на компанията.

Много от разходите за компанията са над нивата си от преди пандемията и скоро може намалят маржа на печалбата на Coca-Cola. Паралелно с това, според Федералния резерв инфлация няма.

За момента главният изпълнителен директор на Coca-Cola не разкри кои продукти първи ще преминат през ценови растеж. Когато той се случи, това ще е поредното им поскъпване (поне в САЩ) в рамките на последните няколко години. Предишното се случи заради митата върху алуминия, наложени по време на управлението на Тръмп. Заради тях цените на кеновете нараснаха.

"Възнамеряваме да ги управляваме интелигентно, като премислим размерите на опаковките и наистина оптимизираме ценовите точки за потребителите", добави Куинси.

Coca-Cola не са единствените, чийто цени се покачват. Kimberly-Clark и J.M. Smucker също вдигат своите, както ще направи и Procter & Gamble с домакинските си потреби от есента.

"Вече видяхме, че маржовете на някои компании се стесняват и способността им да ги възстановят до голяма степен ще зависи от това дали те могат да увеличат цените", каза Майкъл Хюсън, главен пазарен анализатор в CMC Markets, пред S&P Global.

От Morgan Stanley също предвиждат ценови растеж през тази година.