През последното тримесечие на миналата година броят на платените абонати на платформата за видео стрийминг Netflix е надвишил 100 млн. души глобално, посочват от самата компания, предаде Zero Hedge. Освен това както приходите (5,47 млрд. долара), така и доходността на акция (1,3 долара) на компанията за периода октомври - декември 2019 г. са по-високи от предварителните очаквания.

По-голямата част от новите абонати, чиито брой е 8,76 млн. души на глобално равнище през последното тримесечие, разбира се идва извън САЩ, където компанията е привлякла 8,33 млн. души. Общият брой на новите платени потребители на Netflix е по-висок от очакванията на компанията, която предвиждаше 7,6 млн. души, и от тези на Wall Street, според които тя щеше да привлече 7,65 млн. души.

Оправда ли Disney+ очакванията на инвеститорите за колапс на Netflix?

Оправда ли Disney+ очакванията на инвеститорите за колапс на Netflix?

Двете платформи могат да съществуват съвместно, без да се конкурират силно според експерти

И докато за предишните три месеца представянето на платформата е по-добро от очакванията, според собствените ѝ прогнози то ще се забави сериозно в началото на настоящата година. От Netflix посочват, че ще привлекат едва 7 млн. нови платени потребители между януари и март, което е значително по-ниско дори от прогнозата на Wall Street от над 7,8 млн.

Netflix има и други проблеми - далеч не изненадващо, потребителите започнаха да се оттеглят от платформата, след като тя увеличи цените на услугата. Всъщност вероятно това е и причината броят на новите абонати в САЩ да е над четири пъти по-нисък в сравнение със същия период на миналата година през последното тримесечие на 2019 г.

Друго притеснително за компанията са разходите, които тя генерира, за да привлича зрителите си. Данните на Zero Hedge показват, че нетните средства, използвани за оперативните ѝ дейности, възлизат на -1,5 млрд. долара през последното тримесечие на миналата година спрямо -1,2 млрд. долара година по-рано. Свободните парични потоци са -1,7 млрд. долара спрямо -1,3 млрд. долара за същите периоди.

Netflix ще похарчи $15 милиарда за съдържание заради сериозната конкуренция в стрийминга

Netflix ще похарчи $15 милиарда за съдържание заради сериозната конкуренция в стрийминга

Компанията трябва да компенсира и за забавянето на растежа на абонатите си

"Какво означава това на практика? Това означава, че през четвъртото тримесечие на 2019 г. Netflix е изгорила рекордните 1,7 млрд. долара или почти по 19 млн. долара дневно", пишат от Zero Hedge. "В светлината на тези масивни разходи за разрастване на бизнеса - които са с почти 400 млн. долара повече от предишната година, макар и с твърде малко абонати, които да покажат разликата - човек може да се запита точно колко още средства може да похарчи Netflix, за да избегне срива на абонатите си."

Очакванията са, че през тази година компанията ще продължи да разчита на заето финансиране, за да финансира растежа си, а през миналата година дългосрочните ѝ задължения нараснаха от 10,4 млрд. долара към края на декември 2018 г. до 14,8 млрд. долара към края на декември миналата година.