Netflix преди беше алергична към рекламите. Сега строи империя върху тях. През 2022 година решението на компанията да лансира план с реклами изглеждаше повече като отстъпка, отколкото като стратегия - ход, продиктуван от забавящия се растеж на абонатите, нарастващата конкуренция, икономически натиск и възход на пиратските платформи.
Но в средата на 2025 година този "стандартен план с реклами" изглежда по-скоро като бизнес, който скоро ще е за 10 милиарда долара, пише Quartz.
Планът с реклами на Netflix вече има над 94 милиона глобални месечни активни потребители - повече от двойно увеличение спрямо 40 милиона само година по-рано. В регионите, където този план е достъпен, над 40% от новите абонати избират по-евтината опция с реклами, показвайки че зрителите са готови да размият няколко реклами срещу по-ниска месечна сметка.
Сред тези потребители 44% са нови за Netflix, 40% са били на по-скъпи планове без реклами, а 16% са връщащи се стари абонати.
Простата аритметика показва, че рекламният бизнес на Netflix, създаден "от нищото" и без огромни амбиции, вече е в състояние да носи на компанията по няколко милиарда долара на година. Анализаторите от Jefferies прогнозират, че психологическата граница от 10 милиарда долара годишни рекламни приходи ще бъде преодоляна до края на десетилетието - цел, която изглежда вече почти постигната.
Уолстрийт усеща сюжетния обрат. Jefferies повиши в бележка до инвеститорите целевата цена на Netflix на 1400 долара именно заради огромния потенциал за растеж на рекламния бизнес. Анализаторите от Oppenheimer са още по-оптимистични, прогнозирайки 6 милиарда долара приходи от реклами до 2025 година.
Това не са малки пари за компания, която изгради марката си като алтернатива на пълната с реклами телевизия.
Netflix неотдавна започна да строи собствена технологична платформа с планове да я лансира глобално до края на 2025 година. Компанията също подписа партньорства с основни програматични играчи като The Trade Desk, Google's DV360 и Magnite за рационализиране на продажбите и таргетирането на реклами.
Привлекателността за рекламодателите е очевидна. Netflix предлага премиум безопасно за марките съдържание в стрийминг среда, която става все по-фрагментирана и непредсказуема.
Рекламният бизнес на компанията все още представлява малка част от общите приходи - около 2 милиарда долара през 2025 година. Но това е и смисълът на цялото начинание: има място за растеж. И явно потребителите не са чак толкова против рекламите - стига съдържанието между тях да си струва.