Продажбите на нови леки автомобили в Европейския съюз през април в годишно изражение намаляват с 20,6% и възлизат на 684 506 автомобила, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Асоциацията отбелязва, че данните са най-слабите по отношение на продажбите в историята на преброяването, с изключение на цифрата за пандемията на коронавирус през 2020 г. Проблемите с веригата за доставки продължиха да натежават сериозно върху производството на моторни превозни средства.
След приключването на първите четири месеца на 2022 година, регистрациите на нови автомобили в Европа са ниво от 2 930 366 единици или с 14.4% по-малко в сравнение със същия период на 2021 година.
Понижение на регистрациите се наблюдава и на 5-те основни автомобилни пазара в ЕС. Така например в Италия показателят за продажбите през април е спаднал с 33%, във Франция - с 22,6%, в Германия - с 21,5%, в Испания - с 12,1%.
За периода от януари до април продажбите в ЕС намаляват с 14,4% на годишна база. Най-силен спад е отбелязан в Италия - с 26,5%, във Франция цифрата спадна с 18,6%. В Германия продажбите са намалели с 9%, а в Испания с 11,8%.
Данните на ACEA за България отчитат минимален спад от 1,8% - до 2357 регистрирани нови леки коли през април и ръст от 13,1% (до 9031 единици) за първите четири месеца на текущата година.
От гледна точка на резултатите на големите автомобилни производители, според данните на асоциацията, продажбите в Европа на нови автомобили от групата Stellantis (бившите Fiat и PSA) през април са намалели на годишна база с 32,1%, на Volkswagen Group - с 27,1% и на Renault Group - с 18, 2%.
x-101
на 19.05.2022 в 16:06:10 #1Все по-малко хора ще купуват нови автомобили. Всички чакат да започне производството на новия Москвич. Наше дело правое! ФАЩ будет разбит! Победа будет за нами, xyй будет за вами! Да живее България! Да живее Русия!
Вечна Българо-Руска дружба!
Долу НАТО! Долу U$A! Колонизаторите вън! 