Заради дълг на контролираната от Васил Божков компания Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество към ОББ, съдия - изпълнител е обявил търг за имоти и движими вещи на дъщерното дружество на холдинга Локомотивен и вагонен завод - Русе, а сметките на четири от основните му дъщерни дружества са запорирани от месец септември, стнава ясно от съобщение на холдинга, цитирано от Дарик радио.

Така холдингът на практика е на крачка от неплатежоспособност. Припомняме, че точно преди година друга компания от групата фирми на Васил Божков - Мостстрой обяви фалит, само няколко седмици след като започна строителството на Лот 4 от магистрала "Тракия".

Заинтересованите от участие в публичната продан имат време да разгледат предложените активи до 3 ноември, става ясно от съобщение от холдинга.

Локомотивният завод в Русе дължи 33 млн. евро на ОББ. Гарант за него е холдингът, който консолидира дейността на четири дружества от железопътния бранш:

- Ремонтновъзстановително предприятие - Кьоне АД - София,

- Локомотивен и вагонен завод ЕАД - Русе,

- Завод за стоманобетонови конструкции и изделия ЕООД - София,

- Национален изследователски институт по транспорта ЕООД - София.

Компанията е най-голямата в страната, специализирана в изграждане, ремонт и модернизация на ЖП инфраструктура и подвижен ЖП състав (локомотиви, мотриси, вагони).

За миналата година ЖЗП - Холдингово дружество отчете 27 млн. лв. загуба. През април мажоритарният акционер в него Васил Божков намали участието си в компанията на 64.54%.

В края на юни стана ясно, че обезценка на инвестиции в дъщерни предприятия е довела "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество" до посочената вече загуба, което е написано и в одитирания отчет на дружеството. Това е повече от десет пъти увеличение на отрицателния резултат в сравнение с 2009 г.

Одиторите от "HLB България" отказаха тогава да дадат мнение за финансовия отчет и са посочили, че не е сигурно дали компанията ще може да погасява задълженията си в бъдеще. В доклада си одиторите посочиха, че банкови заеми за 33 млн. евро на дъщерните компании са били просрочени към края на миналата година.

Материалът не е препоръка за инвестиционно решение!