Oppo отне короната на Huawei и се превърна в най-продаваният смартфон бранд в Китай през януари. И вероятно е останала на първо място през цялото първо тримесечие на 2021 г., пише Nikkei. Последният път, в който Oppo бе на първа позиция по продажби в страната с най-голямо население в света, бе през третото тримесечие на 2016 г.
През първия месец на 2021 г. Oppo държи 23,6% пазарен дял, а през февруари той нараства с още 1,2 пр. п., по данни на IDC. Huawei, която държеше 40% от пазара през третото тримесечие на миналата година, вече отговаря за едва един от десет продадени телефона.
Oppo, основана през 2004 г. като производител на преносими медийни плеъри, навлезе в бизнеса с мобилни телефони през 2008 г. Ръстът в продажбите на компанията сега съвпада със спада на Huawei, която бе принудена да намали производството заради ограниченията, наложени ѝ от САЩ. Китайският гигант бе принуден да продаде и бранда си Honor през ноември.
Анализатори прогнозират 5% ръст на общите продажби на смартфони в Китай през тази година, първият растеж от 5 години насам. Той идва от по-ниска база заради пандемията. Прогнозираните продажби от около 350 млн. бройки за 2021 г. са с 20% под пика, постигнат през 2016 г.