Volkswagen, най-големият производител на превозни средства в света по продажби, е изправен пред криза на мениджмънта, а не само на пазарното представяне, предаде Reuters. Това става ясно от факта, че главният изпълнителен директор Хърбърт Дийс предизвика принудителен вот доверие за реформите си, като поиска предсрочно удължаване на договора си с гиганта.

Затова съветът на директорите трябва да се събере, за да обсъди предложението му, много преди контрактът на главния изпълнителен директор на компанията да изтече през 2023 г. Същевременно обаче председателят на борда Ханс Дитер Поетч, опитвайки се да избегне сблъсък между синдикатите и Дийс, отлагаше дискусиите.

Jaguar Land Rover иска да спре модели на Volkswagen заради кражба на технология

Jaguar Land Rover иска да спре модели на Volkswagen заради кражба на технология

Британците заведоха дело срещу германската компания в САЩ

Все пак такава срещата на надзорния съвет, в който освен Поетч влизат още Волфгант Порше и Ханс Мишел Пиех - членове на семействата, притежаващи автомобилния производител, и представителят на служителите Бернд Остерлох, посочват три източници на изданието. "Семействата продължават да подкрепят ", заяви във вторник говорител на Porsche Automobil Holding SE, компанията, която притежава мажоритарно решение при гласуванията във Volkswagen.

Причината за конфликта между главния изпълнителен директор на компанията и синдикатите е, че последните блокират реформите във Volkswagen, с които компанията се опитва да понижи разходите си.

Според анализатори обаче сблъсъкът в надзорния съвет на Volkswagen подчертава трудностите при реформирането на автомобилен производител, при който представители на труда контролират половината от местата в борда на директорите, а местните политици имат дял от 20%, което им позволява да гласуват при важни предложения за стратегически реформи.

Volkswagen обмисля раздяла с Lamborghini, Ducati и Italdesign

Volkswagen може да се сбогува с едни от най-луксозните си марки

Това ще позволи на групата да постигне целта си за пазарна капитализация от 200 милиарда евро

"Компанията разполага с едни от най-невероятните и най-силни марки, има мащаба да внедри всяка технология и иновационната мощ, за да бъде първи на пазарите", каза експертът от Bernstein Autos Арнд Елингхорст. "Това, което изглежда липсва, е правилната форма на корпоративно управление."

"Не трябва да има илюзия, тази трансформация винаги ще предизвиква конфликти", продължава той. "Независимо дали има нов изпълнителен директор или не, въпросите ще останат същите и всеки изпълнителен директор на Volkswagen ще се нуждае от пълната подкрепа от най-големите акционери на Volkswagen - семейство Порше."

По принцип германските компании умишлено удължават договорите на висшите си мениджъри само една година преди изтичането им. Дийс обаче изиска това да се случи предсрочно, след като лидерът на труда Бернд Остерлох задуши усилията на ръководството за реформи.

Вместо да одобряват всяко отделно назначение сред мениджмънта на компанията, синдикатите настояват да приемат "пакетно решение", което е "хармонично", казаха двама запознати с обсъжданията. Освен това самият Остерлох се противопоставя на предсрочно удължаване на договора за Дийс, каза един от трите източника.