Резултатите на Panasonic за първите шест месеца на 2011 г. показват загуби в размер на 1,7 млрд. долара, или приблизително по 10 млн. долара на ден, съобщава Agence France-Presse.

Компанията, един от най-големите производители на електротехника в света, очаква до загубите й в рамките на годината да надмината 5 млрд . долара.

Лошите резултати през първите шест месеца се обясняват с намалелите продажби, на разходите за преструктуриране на компанията и негативното влияние върху дейността, което оказа природното бедствие от март.

За сравнение - през миналата 2010 г. Panasonic постигна печалбата в размер около 1 млрд. долара. (чиста печалба 400 млн. долара).

Едно от най-губещите направления на бизнеса е производството на плазмени телевизори, където се предвиждат съкращения на над 1000 служители , за да се намали издръжката.
Като цяло компанията има намерения, обявени през април, да намали сътрудниците си със 17 хиляди души за две години и да закрие 70 завода.